Gimp!



Så så, jag vet att jag typ har bombat er med lektioner i Gimp men det är så roligt! ^^'


Idag ska ni få lära er att göra så att det ser ut som om bilden lixxom vänder blad. :)

Jag valde denna bild (:



1. Tryck på Filters och gå ner till Distorts.





2. Välj Pagecurl.




Läs nu beskrivningarna under bilden så har du lite bättre koll på vad du ändrar. :)



Beskrivning 1: Ända ner till beskrivning 2 bestämmer du hur och var bladet ska sitta.
Beskrivning 2: Current gradient = transperens bakom bladet. 
Current gradient (reversed)= samma bild bakom bladet.  
Gradient är detta:

Se till att välja den du vill ha så får du den på bladet. :D

Foreground/Backround colours= Den färgen du har valt att måla med blir bladet som vänder.

Beskrivning 3: Här ändrar du hur synlig du vill att bladet är, ju mindre desto mindre synlig blir den. :)

Här är mitt resultat:
 



Och här är en till ^^





Ha det bäst! ♥

/ Hedda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0